min dag.

tog en sovmorgon till 9, kl 12 stack jag hemifrån, bra att vara ute i god tid, tänkte jag, eftersom chefen sa att kursen skulle börja kl 13. på fässbergshemmet. kom dit ca 12.45. inte en jävel där. frågade lite folk som jobbade där, var kursen skulle vara. de sa åt mig att sitta i entrén och vänta. så det gjorde jag. när klockan var 13 började jag knacka dörr. på sjuksköterskornas rum och även chefernas. ingen verkade vara där. kl 13.30 fick jag veta att det inte var någon kurs idag.

blev så jävla förbannad. nästa kurs är den 17e och då åker jag (förhoppningsvis) till Edinburgh. skitliv. mest förbannad blev jag för att chefen sagt fel dag. och det är inte första gången den här chefen ställer till det för mig. snarare den 5e, 6e. på typ 2-3 månaders tid. ska be den andra chefen fixa allt i fortsättningen. då vet man i alla fall att saker blir gjorda.

betyder dessutom att jag inte kommer kunna göra mitt jobb ordentligt. gör ju såklart mitt bästa, men det är sjukt irriterande att inte kunna göra allt själv. blir nog mer jobb i Göteborg den närmsta tiden.. där har jag i alla fall delegering.

jaja. åkte till syrran och käkade pizza istället. och kollade på buffy. sen när jag skulle åka hem hittade jag inte hållplatsen min buss skulle gå ifrån (finns typ 20 hållplatser i mölndal centrum, hälften är uppe på en bro och hälften nedanför bron, och en miljon olika bussar som går där). då blev jag ännu mer förbannad. trött som fan var jag också. fattade ingenting. till slut hoppade jag på 19bussen. den vet jag i alla fall vart den går. då började jag lugna mig lite. satt och kollade på snön och lyssnade på chillad musik. sen när jag hoppade av vid kapellplatsen för att byta till min buss, tro fan att jag missar den med 30 sekunder. satt och frös ihjäl i 10 min.

NU är jag i alla fall hemma och tänker INTE göra något mer idag. bara dricka kaffe och kolla tv. imorgon blir det jobb, kort dag. SKÖNT!

tja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0