mitt 2010.

tänkte jag skulle summera mitt år. herregud. 2010 var verkligen ett speciellt år. mycket bra och dåligt som hände.
i januari bodde jag i vaxholm, men en person jag var tillsammans med och vårt förhållande var mer som vänner än kära. ska jag vara ärlig så tror jag att vi aldrig var särskilt kära i varandra överhuvudtaget. jag mådde jävligt dåligt och ville inget hellre än att flytta därifrån. det ledde till att jag stack till london så ofta jag bara kunde eftersom det var det enda stället jag kände att jag kunde vara mig själv, och ingen satte någon press på mig. var även i göteborg en sväng för syrran tog sjuksköterske-examen. stolt är jag.


den 2 februari fick jag ett samtal från min bästa vän, som pratade vett med mig. jag mådde nu så dåligt att inte ens hon kände igen mig, och jag betedde mig som en riktig egoist, tydligen. det var riktigt jobbigt att inse, och jag förstod sedan länge att jag behövde lämna stockholm. fast det är ju inte lätt att bara göra det, sådär. min kära vän gav mig en vecka att reda ut allt. dagen efter sa jag upp mig från jobbet, dagen efter det pratade jag med jovva och dagen efter det ringde jag victor som sa "jaså, har du tröttnat på skitstaden? va bra! när ska jag hämta dig?" den 20 februari gick flyttlasset hem. jag är fortfarande så jävla tacksam att victor körde hela vägen fram och tillbaka. det var snöstorm och de hade varnat i flera dagar för att köra på vägarna. 10 timmar tog det att köra hem. förstår inte hur jag någonsin ska kunna tacka honom och linn som verkligen hjälpte mig igenom den här tiden. väl hemma i göteborg var jag ju arbetslös, och jag älskade det. vi bara söp, rökte och skrattade. och det var faktiskt underbart.


i mars tog jag en väska och alla mina pengar och åkte till london. bodde hos stevei hatfield i 4 veckor och en vecka i amersham med therese och emma (det blev en riktig festvecka) och jag behövde verkligen det. bara vara. jag kan forfarande sakna de veckorna. det bästa var att bara vara i huset i hatfield och äta creme eggs, kolla film, följa med steve till studion, gig och till jobbet (famousbutiken i camden, hähä). vi drack starbucks varje onsdag. <3 och spelade skate och fifa hela nätter.


den 15 april flög jag hem till göteborg igen. och den 22 april började jag jobba. det var typ så kul den månaden var. hade ju inga pengar kvar, haha! det var också nu jag började störa mig på riktigt på folk som försökte lägga sig i mitt liv. jag längtade till hultsfred också.

maj var en väldigt mysig månad. umgicks mycket med my, longboardade i slottis och drack pints med linn. steve skickade present, body butter och nya skor som dödade mina fötter. var och kollade göteborgsvarvet med anne och fredrik och världens sötaste iza, som för övrigt är den enda ungen jag gillar. nu kände jag att jag mådde bättre på riktigt. hamnade i en bob dylan-period. jag älskar honom. och så hade vi tvspelskväll hos putte.

den 8 juni skulle steve komma och hälsa på, men han kom en dag tidigare och överraskade mig!! =glad tjej. dessutom hade mina vänner ordnat en suprise-middag för mig den dagen. <3 dagen efter det, dagen innan min födelsedag hade vi familjemiddag och steve kom jättebra överrens med alla. på min födelsedag gick vi och såg zebrahead på parken. det hände rätt mycket i juni. jag och linn var på liseberg en hel dag och dagen efter spelade vi volleyboll i slottis. jag försökte ta itu med mina led-problem och tog det dumma beslutet att färga håret svart. började även sommarjobba på mitt gamla jobb. det var även nu jag gick ut officiellt med att jag och steve är tillsammans.


i juli, slutet av första veckan fick jag veta att hultsfred var inställt och skulle gå i graven. förbannat tråkigt. hade ju en vecka ledigt från jobbet och allt. så jag tog mitt pick och pack och stack till skövde och hälsade på anne och fredrik istället. och det var jättemysigt. <3 tog även årets första dopp i havet med linn efter en middag hos hennes moster i välen. vi bokade september-resan till edinburgh också, och jag och maria färgade gröna mjölken på jobbet grön.


började augusti med att sluta röka och ramla riktigt illa med longboarden. har i dagens läge 2 stora ärr efter fallet, mindre kul. stack till wales för första gången i mitt liv och höll på att dö av nervositet när jag skulle träffa steves familj. men det gick bra! vi var i cardiff en dag och gick i affärer och avslutade med att gå och se toy story 3 i 3D. när jag skulle hem träffade jag mike och hans tjej helt random på stansted så jag hade sällskap på flygen hem. när jag kom hem var det min syrras födelsedag så jag och linn drog med henne ut. jag hade sömnproblem också, tydligen.


i september var steve här och hälsade på igen. vi hade det asmys och var även i slottis en dag så steve kunde få se älgar, de har ju inte det där borta i the uk. sen åkte jag till edinburgh en vecka och hade en awesome time. det hände faktiskt inte så mycket mer.


jag började oktober med att åka tillbaka till wales. hade det underbart som vanligt, och träffade även steves syster för första gången. började jobba extra på ett äldreboende och gör det fortfarande. det var nog den här månaden vi började bli seriösa med måndagspizza på kellys. jag och linn tog även med oss syrran och kollade på rail jam.
den här månaden hade jag sjukt ont i mina leder, hela tiden. mer än vanligt. och jag var bitter och kände att jag inte kommer någonstans i mitt liv. tog ett klokt beslut. jag ska bli blond igen...

i november har jag mest varit sjuk, faktiskt. tragiskt men sant. och jag insåg att jag har gått upp 9 kg det här året. vette fan när det hände, men bort ska dom. var ute och käkade middag med familjen på fars dag, mitt abonnemang med 3 gick ut, bytte telefonnummer (SKÖNT) och jag fick ett par gratis jeans på hm. vi skulle åka till edinburgh den 29e men pga "snökaos" så ställdes vårt flyg in 3 gånger på en vecka. jättekul när man växlat pengar och lånat bascase och allt. avbokade och fick alla pengar tillbaka.

i december hjälpte vi victor att flytta till kode. det viktigaste av allt, bidén, lyckades vi också få med oss mot victors vilja. haha! bokade en ny resa till edinburgh 17-20 december, och vi kom iväg. fick äntligen hem min hoppus-bas och linn fick gadda sig. även om jag blev svinsjuk under resan så hade jag det jättebra. trodde dock inte att vi skulle komma hem då det snöade 30 cm dagen innan vi skulle hem. jobbade även en del på åby travbana med my. riktigt kul som omväxling. jobbade även julafton och juldagen. var på bio och middag med familjen, och på filmkväll i kode hos victor. min rosa telefon började fungera igen och min nyårsafton var lugn och mysig.

det var det! haha. det började dåligt men blev bättre. det känns verkligen som att livet är bättre nu. 2011 blir bra! puss!

Kommentarer
Postat av: Anne

Älskar dajj gummsan!!!!!!!

Saknar dajjj hunnybunny......

o jag kommer snart, de lovvar jag!!

köss på rajj!!

2011-01-03 @ 09:00:56
URL: http://annehansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0